Roma
Mediolan
WNIOSKI
Oczywiście nie można powiedzieć, aby są to jedyne korzyści z internacjonalizacji.
Nie bez znaczenia pozostaje fakt takich aspektów jak rozbudowa kadry, wykorzystywanie nowych i alternatywnych źródeł finansowania,
uatrakcyjnianie oferty handlowej i otwartość na nowe inicjatywy.
Wszystko to sprawia, że internacjonalizację należy uznać za proces jak najbardziej pożądany i przynoszący daleko idące korzyści w wielu aspektach działalności przedsiębiorstwa.
W praktyce należy więc przyjąć, że internacjonalizacja jest czymś, nad czym powinna zastanowić się każda firma, która poważnie myśli o dalszym rozwoju.
DYWERSYFIKACJA PRZYCHODÓW DZIĘKI INTERNACJONALIZACJI
Trzecia korzyścią internacjonalizacji jest dywersyfikacja przychodów.
O ile firma krajowa jest całkowicie uzależniona od sprzedaży na terenie jednego państwa, tak firma która przeszła internacjonalizację
może sobie pozwolić na swobodniejsze manipulowanie strategią. Jeżeli internacjonalizacja została przeprowadzona w sposób właściwy może się okazać,
że zdobycie rynków zagranicznych daje firmie sporą niezależność finansową, zwłaszcza jeżeli chodzi
o działalność w krajach o niestabilnej sytuacji polityczno-gospodarczej.
WZROST KONKURENCYJNOŚCI DZIĘKI INTERNACJONALIZACJI
Drugą niekwestionowaną korzyścią wypływającą z internacjonalizacji jest wzrost konkurencyjności firmy.
Posiadając odbiorców zagranicznych przedsiębiorstwo nabywa istotną wiedzę oraz wytyczne dotyczące działalności na innych rynkach.
W perspektywie czasu pozwala to lepiej i bardziej efektywnie planować wchodzenie na kolejne rynki
a każdy następny rynek do którego wchodzi nasza firma „zdobywany” jest łatwiej i szybciej dzięki doświadczeniu zdobytemu na wcześniejszych etapach procesu internacjonalizacji.
Znacznie zwiększa się też konkurencyjność firmy na rynku krajowym.
Posiadanie klientów poza granicami kraju stanowi doskonały argument wizerunkowy będący dowodem na to iż przedsiębiorstwo jest dynamiczne,
elastyczne oraz spełnia oczekiwania nawet najbardziej wymagających odbiorców.
WZROST SPRZEDAŻY DZIĘKI INTERNACJONALIZACJI
Pierwszą znacząca korzyścią wynikającą z internacjonalizacji jest wzrost sprzedaży produktów firmy. W prosty sposób wiąże się to ze zdobyciem nowych rynków.
O ile bowiem rynek krajowy jest w pewien sposób ograniczony, a jego chłonność na pewnym etapie zostaje wyczerpana, o tyle wchodzenie na rynki zagraniczne
daje szereg możliwości pozwalających na dalszą ekspansję. Oczywistym jest, że wejście na nowe zagraniczne rynki to pozyskanie nowych odbiorców naszych towarów i usług.
To działanie bezpośrednio generuje konieczność zwiększenia produkcji, a ostatecznie przekłada się na większe przychody.
KORZYŚCI Z INTERNACJONALIZACJI
Internacjonalizacja jako proces rozwoju firmy niewątpliwie przynosi różnego rodzaju korzyści. Jest tak, ponieważ zjawisko to w swojej istocie jest pozytywne,
zaś jego głównym cele i założeniem jest właśnie wielokierunkowy rozwój przedsiębiorstwa. oznacza to,
że internacjonalizacja na wiele sposobów przyczynia się do jakościowej poprawy sytuacji w przypadku każdego podmiotu, z którym mamy z nim do czynienia.
Internacjonalizacja i jej korzyści
Aenean sagittis mattis purus ut hendrerit. Mauris felis magna, cursus in venenatis ac, vehicula eu massa. Quisque nunc velit, pulvinar nec iaculis id, scelerisque in diam. Sed ut turpis velit. Integer dictum urna iaculis vestibulum finibus. Etiam tempus dictum rhoncus. Nam vel semper eros. Ut molestie sit amet sapien vitae semper. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas.
Aenean sagittis mattis purus ut hendrerit. Mauris felis magna, cursus in venenatis ac, vehicula eu massa. Quisque nunc velit, pulvinar nec iaculis id, scelerisque in diam. Sed ut turpis velit. Integer dictum urna iaculis vestibulum finibus. Etiam tempus dictum rhoncus. Nam vel semper eros. Ut molestie sit amet sapien vitae semper. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas.
Created in WebWave CMS